Γράφει η Ευαγγελία Καραβασίλη, μαθήτρια Β’ Γυμνασίου

Η αφορμή ήταν ο 12ος μαραθώνιος ανάγνωσης, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, με τίτλο «Ο μαγικός περίπατος της Άλκης Ζέη: 100 χρόνια από την γέννηση της» και δικαίωμα συμμετοχής μαθητών του δημοτικού και του γυμνασίου. Η αιτία όμως ήταν να έχουμε μια εμπειρία φιλαναγνωσίας στην τάξη. Έτσι εφαρμόσαμε το ‘τερπνόν μετά του ωφελίμου’. Η φιλόλογος του τμήματος μας παρότρυνε να λάβουμε μέρος στον διαγωνισμό και, κατ’ επέκταση, να προάγουμε την φιλαναγνωσία γνωρίζοντας το έργο μιας από τους σημαντικότερους Έλληνες συγγραφείς, την Άλκη Ζέη.

Το σχολικό μάθημα της λογοτεχνίας αποτέλεσε το πλαίσιο για την ανάγνωση των βιβλίων «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της» και «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου», τα οποία ήταν απαραίτητα για τη συμπλήρωση του σχετικού ερωτηματολογίου. Τα παραπάνω βιβλία μας πρόσφεραν λογοτεχνική ευχαρίστηση, ξεφεύγοντας από τα πλαίσια της υποχρεωτικής διδακτικής ύλης του σχολικού μαθήματος. Το βιβλίο «ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου», μας βοήθησε να γνωρίσουμε καλύτερα τα γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής στην Ελλάδα , μέσα από τα μάτια ενός μικρού παιδιού. Από την άλλη πλευρά, το βιβλίο «Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της», διαπραγματεύεται ένα εξίσου σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα, τον εθισμό των εφήβων στα ναρκωτικά.

Η εμπειρία της συμμετοχής στον 12ο μαραθώνιο ανάγνωσης ήταν πρωτόγνωρη και πολύτιμη για εμένα και τους συμμαθητές μου και αποτέλεσε βοηθητικό εργαλείο στο να μάθουμε να διαβάζουμε ένα λογοτεχνικό βιβλίο, κυρίως για την αισθητική απόλαυση που μας προσφέρει, κι έτσι μας έφερε πιο κοντά στον κόσμο της λογοτεχνίας. Επιπλέον, μέσα από τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων, ασκηθήκαμε και στη δεξιότητα επεξεργασίας των κατάλληλων πληροφοριών από τα βιβλία, με βάση τις οποίες καταφέραμε να απαντήσουμε στις ερωτήσεις.